WELKOM BIJ

verhuurMakelaar Amsterdam

MAKELAARDIJ IN AMSTERDAM & HAARLEM
Amsterdam

Verhuurmakelaar service in Amsterdam

Verhuurmakelaar Makelaardij & Co. in Amsterdam biedt de oplossing als u een geschikte huurder zoekt voor uw woning in Amsterdam. Met onze expertise en lokale netwerk vinden wij snel de perfecte huurder voor u. Zo hoeft u zich geen zorgen te maken over derving van uw huurinkomsten. Onze makelaardij adviseert u over de juiste huurprijs en de marktconforme voorwaarden om uw vastgoed object optimaal te positioneren.

Compleet huurproces door verhuurmakelaar in Amsterdam

Onze makelaardij neemt u het gehele verhuurproces uit handen. U hoeft alleen nog te kiezen welke kandidaat uw nieuwe huurder wordt. Wij regelen de rest, van adverteren tot en met de sleuteloverdracht. Zelfs na de verhuur nemen we u het vastgoedbeheer graag uit handen via onze partner Vastgoed & Co.

De verhuur zelf regelen is natuurlijk mogelijk, maar in de praktijk wordt dit nogal onderschat. Niet alleen kan de zoektocht naar een huurder tegenvallen, maar later kan ook blijken dat de nieuwe huurder toch tegenvalt. De huurder er dan zomaar uitzetten, kan niet. Bij Makelaardij & Co. zorgen we voor de ideale huurder, die voldoet aan uw wensen en past bij de woning. Deze belofte kunnen we vol overtuiging maken door onze jarenlange ervaring in het verhuren van woningen in Amsterdam en omgeving. Wij vinden de nieuwe huurder binnen een maand en in de meeste gevallen zelfs binnen 2 weken.

Kosten voor een verhuurmakelaar in Amsterdam

Voor onze service als verhuurmakelaar in Amsterdam vragen we een eenmalige courtage van 75% van de maandhuur, excl. btw. Deze commissie is voor het gehele verhuurproces en inclusief professionele foto’s van de woning en een advertentie op Funda en Pararius. Het volledige proces dat wij als verhuurmakelaar aanbieden, leest u hieronder.

Wat doet een verhuurmakelaar in Amsterdam?

Hierbij volgt een beknopt stappenplan voor het verhuurproces als wij optreden als uw verhuurmakelaar in Amsterdam:
- Vrijblijvend gesprek
- Ondertekenen van de opdracht tot verhuur
- Bepalen van de huurprijs en overige voorwaarden voor het huurcontract
- Professionele foto’s
- On- en offline adverteren (o.a. Funda en Pararius)
- Bezichtigingen plannen en doen
- Beste kandidaten professioneel presenteren aan de opdrachtgever
- Huurovereenkomst tekenen met gekozen kandidaat
- Check-in plannen en verzorgen
- Sleuteloverdracht en opstellen inspectierapport

We beginnen altijd met een vrijblijvend (telefonisch) gesprek omdat we het belangrijk vinden dat er een klik is. Het hebben van een zogenaamde “klik” is goed voor beide partijen. Voelt het van beide kanten goed, dan gaan we samen de opdracht tot verhuur ondertekenen. Dit is voor ons het startpunt voor het verdere traject. We gaan direct beginnen met het plannen van professionele foto’s, de voorbereiding van het concept huurcontract én de teksten voor de advertentie.

Bezichtigingen en inspectierapport door makelaar

Als er voldoende reacties zijn, plannen we de bezichtigingen in. Na afloop zullen de geïnteresseerde kandidaten zich willen voorstellen als potentiële huurder. Dit delen we natuurlijk met u, zodat u een nieuwe huurder kunt kiezen. Is uw keuze definitief, dan stellen wij het huurcontract op. Deze delen we eerst met u en na akkoord bieden we deze aan de huurder(s aan. Een volgende stap die onze verhuurmakelaar neemt, is het regelen van een digitale handtekening van alle betrokken partijen op het huurcontract. Na ondertekening en betaling (van huur en borg) volgt de officiële check-in en de sleuteloverdracht. Vanzelfsprekend wordt door ons een uitgebreid inspectierapport opgesteld. In dit rapport zetten zowel de huurder als onze verhuurmakelaar hun handtekening. Dit dient om de huidige staat van de woning, waarin de huurder deze opgeleverd heeft gekregen, te bevestigen. Het inspectierapport kan als leidraad worden gebruikt, wanneer uw huurder de woning verlaat. Onze verhuurmakelaar in Amsterdam kijkt uit naar een eerste ontmoeting, waarin we de verhuur van uw object in Amsterdam in een persoonlijk gesprek kunnen bespreken.

Services

Services van onze Makelaardij & Co.

Introductie &  Presentatie

Allereerst wil onze verhuurmakelaar graag kennismaken om de wensen voor verhuur met u te bespreken. Na uw opdrachtbevestiging aan onze makelaardij, starten wij het gehele verhuurproces en zorgen wij voor professionele foto's en een optimale presentatie van uw vastgoed in Amsterdam.

Bezichtiging & Overeenkomst

Na het online presenteren van uw woning plant onze verhuurmakelaar de bezichtigingen in. Ervan uitgaande dat er meerdere geïnteresseerden zijn om uw woning te huren, kiest u de nieuwe huurder. Na uw keuze stellen we een passende huurovereenkomst op, die na uw akkoord wordt aangeboden aan de huurder.

Overdracht &  Inspectie

Zodra de huurovereenkomst is ondertekend en de huur en de borg beide betaald zijn, plannen we de afspraak voor de overdracht in. Tijdens de overdracht wordt een inspectierapport opgesteld door onze verhuurmakelaar. Hierin wordt vastgelegd wat de huidige staat van uw woning is.

Verhuurmakelaar in Amsterdam

Veelgestelde vragen

Wat is de verhuur courtage?

Onze makelaardij werkt met een vaste courtage van 75% van de maandhuur, excl. btw.

Hoe werkt het huurcontract? 

Wij adviseren over het juiste huurcontract en verzorgen het opstellen hiervan.

Maken jullie ook foto's ?

Dat doen we inderdaad. Na bevestiging van de opdracht aan onze makelaardij sturen wij onze fotograaf uw kant op.

Bieden jullie vastgoedbeheer aan?

Jazeker! Onze collega biedt vastgoedbeheer aan voor € 69,00 exclusief btw, per maand, per object.

Screenen jullie de huurder? 

Wij checken verschillende documenten van de mogelijke huurder en delen dit daarna met u.

Verzorgen jullie een energielabel?

Dat kan zeker. Hiervoor werken we met een vaste partij. Als u dit wenst, verzorgen wij de gehele aanvraag voor u.

Contact

Wilt u kennis maken met één van onze makelaars?

Wilt u een vrijblijvende afspraak inplannen, vult u dan hieronder uw gegevens in en dan nemen wij contact met u op.

Dank voor uw bericht! 
Wij komen er snel bij u op terug.
Met vriendelijke groet,
Makelaardij & Co.
Oops! Iets ging niet helemaal goed.

Liever telefonisch contact ?

Wij horen graag van u!  Dan kunnen we direct uw situatie bespreken.
020 209 1099