WELKOM BIJ

verhuurMakelaar Haarlem

MAKELAARDIJ IN AMSTERDAM & HAARLEM
HAARLEM

Verhuurmakelaar diensten in Haarlem

Makelaardij & Co. biedt een perfect oplossing voor als u op zoek bent naar een verhuurmakelaar in Haarlem. Onze makelaardij zoekt naar gepaste huurder voor uw woning(en) in Haarlem en omstreken. Door onze jarenlange ervaring, expertise en het lokale netwerk waar wij over beschikken vinden wij snel een juiste huurder voor uw object. Naast het verhuren van uw woning, adviseert onze makelaardij u over de marktconforme huurprijs en de juiste voorwaarden om uw vastgoed optimaal te positioneren in de huidige markt.

Onze verhuurmakelaar verzorgt het volledige verhuurproces in Haarlem en omgeving

Onze verhuurmakelaar in Haarlem neemt het verhuren van uw object uit handen. Wij zorgen ervoor dat alles, van adverteren tot sleuteloverdracht, soepel verloopt. Voor uw gemak bieden wij dan ook graag onze professionele service aan, daarbij kunt u denken aan het inplannen van onze fotograaf maar ook voor het inplannen van bezichtigingen. Uiteindelijk, na een succesvolle bezichtiging, zullen wij de potentiële huurders zorgvuldig screenen, waardoor u enkel een keuze hoeft te maken voor uw favoriete huurder. Onze makelaardij ziet het voorkomen van leegstand als een essentieel belang voor u als vastgoedeigenaar en door het uitgebreide netwerk, dat wij de afgelopen jaren hebben opgebouwd, kan onze verhuurmakelaar u in de meeste gevallen binnen twee weken verschillende potentiële huurders aanbieden.

De kosten voor een verhuurmakelaar in Haarlem

Bij Makelaardij & Co. zien wij elk object en elke verhuur situatie als uniek, daarom zullen wij dan ook met u in gesprek gaan om uw wensen en behoefte helder te krijgen. Tijdens het verhuurproces zullen wij hier rekening mee houden in onze verhuurstrategie. Voor onze persoonlijke verhuurservice vragen wij een courtage van 75% excl. BTW van de maandhuur.

Onze manier van werken als verhuurmakelaar in Haarlem

Hieronder treft u stapsgewijs een beschrijving van hoe wijte werk gaan als uw verhuurmakelaar in Haarlem:
-      Introductie afspraak (vrijblijvend)
-      Opdracht tot dienstverlening m.b.t. de verhuur ondertekenen
-      Gezamenlijk de huurprijs bepalen
-      Voorwaarden van het huurcontract bespreken
-      Onze fotograaf verzorgt de professionele foto’s
-      On- en offline adverteren (Pararius en Funda)
-      Organiseren en plannen van bezichtigingen
-      Professioneel presenteren van potentiële huur kandidaten
-      Huurovereenkomst opstellen
-      Huurovereenkomst digitaal onderteken
-      Check-in organiseren en verzorgen
-      Inspectierapport opstellen en sleuteloverdracht

Voordat we van start gaan met het verhuren van uw woning, plannen wij graag eerst een (telefonische) introductie afspraak. Tijdens deze introductie bespreken we uw wensen voor de verhuur van uw object in Haarlem. Zodra u heeft gekozen om de verhuuropdracht uit te laten voeren door onze makelaardij zullen wij een opdracht tot dienstverlening aan u aanbieden. Na ondertekening zal onze fotograaf de woning bezoeken om professionele foto’s te maken en in de tussentijd zal ons team de advertentie teksten (voor Funda en Pararius) opstellen. Als er voldoende geïnteresseerde kandidaat huurders zich hebben aangemeld plannen wij bezichtigingen in, na afloop stellen wij eventuele potentiële huurders aan u voor. Vervolgens kiest u de nieuwe huurder en stellen wij het huurcontract op. Dit contract wordt met u gedeeld en na uw akkoord aangeboden aan de huurder(s) om vervolgens de huurovereenkomst digitaal te laten ondertekenen. Zodra het huurcontract ondertekend is en de betaling van borg en huur ontvangen is zal onze makelaardij een afspraak voor de check-in inplannen. Tijdens de sleuteloverdracht zal onze verhuurmakelaar een inspectierapport opstellen welke na afronding van de overdracht met u gedeeld zal worden. Het inspectierapport kunt u gebruiken als leidraad van de huidige staat van uw object.

Diensten

Hoe verhuurmakelaar in Haarlem te werk gaat

Introductie &  Presentatie

Onze verhuurmakelaar wil graag met u kennismaken om uw wensen voor de verhuur te bespreken. Zodra u akkoord geeft, neemt onze makelaardij het volledige verhuurproces over. We zorgen voor professionele foto's en een optimale online presentatie van uw object in Haarlem.

Bezichtiging & Overeenkomst

Na het online presenteren van uw woning zal onze verhuurmakelaar bezichtigingen inplannen. Als er meerdere geïnteresseerden zijn voor uw woning, kunt u degene kiezen die u het meest geschikt vindt. Vervolgens stellen wij het contract op die we aanbieden aan de huurder nadat u akkoord bent gegaan.

Overdracht &  Inspectie

Na ondertekening van de huurovereenkomst, betaling van huur en borg, zal er een overdracht plaatsvinden. Tijdens de overdracht zal een inspectierapport worden opgesteld om de huidige staat van de woning vast te leggen, beide partijen zijn dan op de hoogte van de situatie bij aanvang van de huurperiode.

Verhuurmakelaar in haarlem

Veelgestelde vragen

Wat is de courtage voor verhuur?

Onze makelaardij vraagt 75% (ex BTW) courtage van de maandhuur, voor afgeronde verhuuropdracht.

Hoe werkt jullie huurcontract? 

Onze makelaardij stelt het huurcontract op, gebaseerd op uw wensen en behoefte.

Hebben jullie een fotograaf?

Onze makelaardij werkt met een vaste fotograaf, welke de woning zal fotograferen na uw bevestiging.

Hoe zit het met vastgoedbeheer?

Voor vastgoedbeheer werken wij met een vaste partij, de kosten hiervoor zijn €59,00 per maand, per object.

Wordt de huurder gescreend? 

Wij checken de verschillende documenten van de potentiële huurder, daarna delen we met het u.

Helpen jullie bij een energielabel?

Ja uiteraard, wij werken met een vaste partner. Wij kunnen de gehele aanvraag voor u organiseren.

Contact

Wilt u kennis maken met één van onze makelaars?

Wilt u een vrijblijvende afspraak inplannen, vult u dan hieronder uw gegevens in en dan nemen wij contact met u op.

Dank voor uw bericht! 
Wij komen er snel bij u op terug.
Met vriendelijke groet,
Makelaardij & Co.
Oops! Iets ging niet helemaal goed.

Liever telefonisch contact ?

Wij horen graag van u!  Dan kunnen we direct uw situatie bespreken.
020 209 1099